Jazyková dynamika současné publicistiky
Rok vydání: 2010
Formát: formát 135x200 mm, brož., 240 s.
Žánr: Literární věda a jazykověda
Edice: Jazykověda
ISBN: 978-80-7420-007-6
Běžná cena:
268 Kč
Akční cena:
248 Kč
(ušetříte 7 %)
Jazyková dynamika současné publicistiky
V jazyku psané české publicistiky došlo v posledních dvaceti letech k významnému vývoji, který je reakcí na politické, ekonomické a společenské změny. Především v textech analytické publicistiky se uplatňuje mnoho jazykových inovací, jejichž úkolem je podporovat persvazivní funkci publicistických textů, zaujmout čtenáře a zvýšit prodej novin.

Jazykový materiál byl excerpován v letech 1990 – 2009 z českých deníků Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny, Hospodářské noviny, z dnes již zaniklého Svobodného slova a také z Blesku a Aha. Cílem této monografie bylo nejen shromážděný materiál utřídit, nýbrž i naznačit možnosti zpracování souboru jazykových inovací sledovaných v průběhu delšího období.
Poznámka
Kniha Jazyková dynamika současné publicistiky je třetím svazkem z edice JAZYKOVĚDA. Další díly, které v této edici vyšly, jsou k nalezení níže.
Bestsellery