NAVIGACE



AKTUALITY

Jazyková dynamika současné publicistiky
AUTOR: Junková, Bohumila

Anotace:

V jazyku psané české publicistiky došlo v posledních dvaceti letech k významnému vývoji, který je reakcí na politické, ekonomické a společenské změny. Především v textech analytické publicistiky se uplatňuje mnoho jazykových inovací, jejichž úkolem je podporovat persvazivní funkci publicistických textů, zaujmout čtenáře a zvýšit prodej novin.

Jazykový materiál byl excerpován v letech 1990 – 2009 z českých deníků Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny, Hospodářské noviny, z dnes již zaniklého Svobodného slova a také z Blesku a Aha. Cílem této monografie bylo nejen shromážděný materiál utřídit, nýbrž i naznačit možnosti zpracování souboru jazykových inovací sledovaných v průběhu delšího období.

Poznámka:
Kniha Jazyková dynamika současné publicistiky je třetím svazkem z edice JAZYKOVĚDA. Další díly, které v této edici vyšly, jsou:
K jazyku českého baroka
Vývoj českého barokního souvětí souřadného
Slovesné baroko ve středoevropském prostoru
V Nuznej slávě, v slavnej nouzi. Svět Ondřeje Jakuba Františka de Waldta

EDICE: Literární věda a jazykověda
FORMÁT: brož., formát 135x200 mm, 240 s.
ISBN: 978-80-7420-007-6
CENA: 268 Kč (cena v e-shopu 248 Kč)

VYHLEDÁVÁNÍ


VYDANÉ KNIHY